Angličtina, ktorá funguje!

Koľko jazykov vieš, toľko krát si človekom.  Toto mám vtĺkali do hlavy v škole a mňa tá nemčina vôbec nebavila. Angličtina mi bola vždy sympatickejšia. Ale taaak sa mi nechcelo. Keď som chodila na kurzy angličtiny, bolo to raz týždenne 45 minút. Naučila som sa gramatiku, ale nenaučila som sa rozprávať. Chcela som však, aby moje deti vedeli angličtinu lepšie, ako ja a tak som ich hneď od malička dala na kurz angličtiny. Mali ten jazyk radi. Mali radi zábavu, deti. Ale naučili sa veľmi málo.

Odkedy učím v anglickej škôlke, žijem v anglicky hovoriacej krajine, môj pohľad sa zmenil. Jazyk je potrebný. Ak sa deti do 10 rokov začnú intenzívne učiť druhý jazyk ( prvý je materinský) napočúvajú si najlepšie výslovnosť a slovná zásoba sa vyformuje prakticky zázračne rýchlo. Tak rýchlo ako sa deťom formuje slovná zásoba v slovenčine, tak rýchlo to ide aj v iných jazykoch.

Deti a druhý jazyk. Čím skôr začnú, tým ľahšie a rýchlejšie to pôjde. Ich mozog nasáva. Už v piatich rokoch zvládnu viac ako my 🙂 Znie to srandovne, ale učia sa.  Učia sa všetko, všade, absorbujú. Lepí sa to na nich každou sekundou. A navyše to milujú:)

Rozhodla som sa robiť veci inak. Viem, že za 45 minút týždenne sa ešte nikto poriadne nič nenaučil. Preto chcem robiť veci poriadne a učím deti intenzívne. 3x týždenne. Výhodou je, že je to online výučba. Rodičia sa nemusia presúvať na krúžky. Otvoria kdekoľvek počítač, či tablet a zábava sa začína.

Ako to vyzerá? Je to vlastne škôlka na wifine. Naše triedy sú ucelené. Deti sa v nich poznajú. Nehanbia sa medzi sebou rozprávať. Často im pomáha, keď pri nich nie sú rodičia – akoby sa odpútali a začnú viac rozprávať, viac sa zahĺbia.

Naše triedy majú len 4 deti. Ak by sme ich mali viac na jednej online hodine. Efektivita by nám klesala. Ide o to, aby sa deti dostali čo najviac k slovu. Prezentujú svoje myšlienky, názory, projekty. Menšie deti sa rady pochvália, poukazujú, poopisujú. Deti majú možnosť byť na chvíľu lektorom a viesť časť hodiny. Veľa čítame, veľa sa hýbeme. Sedíme len keď je to nutné, inak sa učíme v pohybe. Neverili by ste, ale všetky témy sa dajú urobiť zaujímavo a netreba pri nich robiť prednášky a ticho sedieť a počúvať.
Toto je to, čo ma na tom baví.

Deti rozprávajú viac ako ja – lektor. Milujem deti, ich pozitívnu energiu, chuť objavovať. Vždy mi boli sympatické triedy detí, kde boli silné osobnosti ale aj tichšie detičky. Spolu tvoria silnú charizmu triedy. Niekdy rozprávam menej, ako deti na hodine. Materiály, ktoré používam. Profesionálne online aplikácie ich navedú a aj začiatočníci sa vedia rýchlo chytiť a pracovať s témou.

Monty online school je zázračná. Už po prvých pár týždňoch je vidno pokroky. Deti školu milujú. Na hodiny sa tešia. Spolupracujú. Je to výsledok výborne prepracovaných postupov, učebných metód, pomôcok a aplikácií.

Koľko krát sa deťom nechcelo do škôlky? Na Monty online school sa Vám to nestane. Budú sa tešiť, kedy sa uvidíme zas a znova:) a ja sa teším s nimi.

Ako je to všetko možné? Robím totiž prácu,ktorá je mojím hobby. Baví ma to. A chem to robiť poriadne. Som rodič a viem aké to je platiť kurzy deťom. Preto chcem, aby si rodičia mohli vybrať kvalitu a investovať do budúcnosti svojich deti správne.

 

Autor: Katka

Usmiate deti, radosť s každým dňom. Neprestajná kreativita. Nie je deň, kedy by som sa niečo nové nenaučila. Vďaka deťom. Milujem prácu s deťmi. S radosťou ich sledujem ako objavujú svet okolo seba. Som im oporou, keď sa im nedarí v ich projektoch. Úspechy každodenného života sú pre nás najviac. Som tvorca projektu Maco Monty a Monty online school - kurzy a vzdelávanie pre deti ľahko a hravo v slovenčine a angličtine. Môj príbeh si prečítate tu Tu si prečítajte môj príbeh>>

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *