Dieťa a počítač

Dieťa a počítač. Dokážu tam sedieť celé hodiny, rovnako ako pred televízorom. Sypú sa na nich informácie ako prach na lepiacu pásku. Veľa z nás rodičov, sme deťom počítač vôbec nedávali do rúk. Je na prácu, nie na hranie. Ale karanténa a online výučba to zmenila. Do školy sa dostaneme zatiaľ len online a učiteľky sa vďaka Bohu prispôsobili a posielajú nám úlohy online.  Je to dobrá cesta?

Sme v 21. storočí. Naše deti vyrastajú v úplne inom prostredí ako my. Sú dve veci, ktoré nám to prináša. Prijať to, čo je nové, ale zachovať tie najlepšie hodnoty, ktoré máme.

Online výučba môže mať veľa výhod aj nevýhod. Ak dieťa príliš dlho sedí pred počítačom, prestáva aktívne nasávať informácie. Ak len počúva a sleduje lektora. Asi po 15tich minutách, v závislosti od veku, prestáva prijímať informácie. Niekedy odíde, niekedy len pozerá a v hlave mu inde niečo iné.

Tak ako aj v škole, aj doma, online vyučovanie musí mať kvalitu, aby prinieslo výsledky.

Ak sa dieťa nudí, veľa si z hodiny neodnesie. Pre deti predškolského veku a prvostupniarov je dôležitý pohyb. Nerobme z nich predčasne veľkáčov. Nechajme im detskú slobodu. Nechajme im pohyb. Detský mozog sa vyvíja a potrebuje k tomu aj pohyb. S fyzickou aktivitou to ide rýchlejšie a ešte k tomu aj zábavnejšie.

Predstavte si seba. Začali by ste chodiť na kurz španielčiny, 1x týždenne 45 minút. Okrem toho by ste však španielčinu používali tak maximálne pri počúvaní rádia – pesničiek alebo pozeraní krátkeho videa. Koľko by Vám to dalo? Presne toľko si naše deti odnesú z angličtiny, ak ich dáme na kurz, ktorý je 1x týždenne.

Snažíme sa veci robiť inak . Zachovávame prirodzene dobré hodnoty, spájame ich s novým postupom, aby sme priniesli kvalitu.

Vytvorili online school. Online school plnú angličtiny hravo a interaktívne, ktorá je však 3x týždenne. Učíme sa pohybom, učíme sa hrou a deti ani nevedia ako, rýchlo posúvajú svoj levej angličtiny vpred. Stretávame sa 3x týždenne. V čase obeda. Deti sú pokojnejšie po doobedných aktivitách. Rodičia si stihnú v kľude pripraviť obed pokým ich deti spíjkú:)

Predstavte si triedu 8 detí. Majú angličtinu hrou, spolu s maminkami. Maminky sem tam prehodia medzi sebou pár slov. Potom s lektorkou prehodia pár slov. Medzitým sa deti hrajú po svojom. Z hodiny zostáva menší čas a robenie zmysluplných aktivít. Aktivít, kvôli ktorým na kurz chodíte. A ak už aj začnete na kurze niečo robiť. Aká je šanca, že sa vaše dieťa prejaví v angličtine, keď je okolo Vás osem ďalších detí? Je to pár minút, kedy má možnosť niečo povedať. Ako sa volá, ako sa má a ešte asi 6 odpovedí. Stačí to? Koľko rokov budete chodiť na takúto angličtinu? A aký bude výsledok?

Robíme angličtinu pre deti. Robíme webináre pre rodičov. Lebo na našej angličtine sa rodičia neporozprávajú. Vieme, že je to pre nich dôležité, preto sme vytvorili priestor pre rodičov na webinároch. Na našich kurzoch sa venujeme prednostne deťom. Lebo milujeme deti a chceme im dať viac.

Skupinky vytvárame menšie. Pri štvorčlennej skupine sa deti dostanú čoraz viac k slovu a jazyk sa na nich viac lepí. Zároveň máme možnosť hrať hry a zapájať deti.

Vždy je možnosť sa rozhodnúť. Ako rodičia sa musíme rozhodovať denne. Čo dáme deťom na tanier, ako ich oblečieme, aké aktivity s nimi budeme robiť. Je na nás, na našom rozhodnutí, čo im do života prinesieme. Jedno je však isté. Deti sú naša budúcnosť. Každý chceme mať krásny zajtrajšok:)

Krásnu nedeľu Vám prajem

Autor: Katka

Usmiate deti, radosť s každým dňom. Neprestajná kreativita. Nie je deň, kedy by som sa niečo nové nenaučila. Vďaka deťom. Milujem prácu s deťmi. S radosťou ich sledujem ako objavujú svet okolo seba. Som im oporou, keď sa im nedarí v ich projektoch. Úspechy každodenného života sú pre nás najviac. Som tvorca projektu Maco Monty a Monty online school - kurzy a vzdelávanie pre deti ľahko a hravo v slovenčine a angličtine. Môj príbeh si prečítate tu Tu si prečítajte môj príbeh>>

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *